W dniu 03.09.2022 o godz. - 19:00
Die Perspektive
Muzyka Die Perspektive to połączenie elektroniki z akustycznymi brzmieniami. Dźwięki wydobyte przez muzyków wprowadzają w melancholijny nastrój ale nie tylko ponieważ w muzyce pojawiają się też ostrzejsze momenty co powoduje, że słuchacz się nie nudzi. Die Perspektive tworzy dwóch doświadczonych muzyków, których dźwiękowe i nie tylko dokonania mogą sugerować czego można się spodziewać. Duet to:
Piotr Komosiński basista, który nie stroni od wydobywania dźwięków również z innych instrumentów. W swojej przygodzie z muzyką występował w wielu zespołach między innymi, Potty Umbrella, Hotel Kosmos, Ex Usu czy Pankratz. Ma na koncie wiele koncertów, które miały miejsce w różnych zakątkach świata. Z wykształcenia fotograf co sprawia, że muzyka, którą tworzy staje się bardzo obrazowa. Założyciel grupy fotograficznej B1 z którą wystawia swoje prace w galeriach na terenie całej Polski.
W Projekcie Die Perspektive odpowiedzialny za elektronikę oraz dźwięki wydobyte z instrumentów basowych.
Rafał Kołacki gra na instrumentach perkusyjnych, związany z następującymi zespołami: HATI, Innercity Ensemble, T’ien Lai, Mammoth Ulthana, KUST. Zagrał setki koncertów na całym Świecie. Pasjonuje go Field Recording czyli nagrania terenowe. Słucha, nagrywa, tworzy. Jest pomysłodawcą i współtwórcą multimedialnego projektu Tonopolis, który w sposób subiektywny miał scharakteryzować dźwiękowe otoczenie Torunia. Uczestnik edukacyjnego projektu Dźwiękospacery, w ramach którego prowadzi warsztaty z dziećmi i studentami.
W projekcie Die Perspektive odpowiedzialny jest za elektronikę którą buduje przestrzenie i noise.
https://dieperspektive.bandcamp.com
https://www.facebook.com/DiePerspektive13/
Zenial
Łukasz Szałankiewicz (Zenial)
Artysta dźwiękowy, członek Polskiego Stowarzyszenia Muzyki Elektroakustycznej oraz Polskiego Towarzystwa Muzyki Współczesnej. W swojej pracy skupia się w równej mierze na sferze muzycznej, jak i wizualnej. Jego działalność artystyczna oscyluje również wokół interaktywnych instalacji. Przez wiele lat działał jako kurator cyklu audio-wizualnego In Progress w gdańskim Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia (2007-2015). Uczestnik wielu międzynarodowych projektów, współtwórca wydawnictwa i platformy Audiotong. W latach 2016-2017 pracował również jako kurator projektów specjalnych, ze szczególnym naciskiem na promocję gier komputerowych oraz mediów interaktywnych w Instytucie Kultury Polskiej w Nowym Jorku. Twórca modułu kultury cyfrowej na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie. Zajmuje się zagadnieniem audio w mediach interaktywnych w poznańskim Collegium Da Vinci na Wydziale Informatyki i Komunikacji Wizualnej. Dodatkowy obszar działalności: Historia gier komputerowych, archeologia mediów oraz demoscena.
www.zenial.pl
https://www.facebook.com/Zeniallo/
https://www.instagram.com/zeniallo/
Nothing Has Changed
NOTHING HAS CHANGED to aktywny od 2017 solowy projekt Michała Kiełbasy (Whalesong, Grave of Love). NHC jest często wiązane z takimi gatunkami jak industrial, dub czy ciężka elektronika. Ciężkie beaty, dekadenckie wibracje i dźwiękowe studium moralnego rozkładu. Muzyka dla fanów takich artystów jak Scorn, Godflesh, JK Flesh, Fret i innych z rejonów post-dubstepowych.
https://nothinghaschanged.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/consumeorbeconsumed
Mirt
Projektant, kompozytor, zajmuje się również nagraniami terenowymi. Od dłuższego czasu nagrywa głównie solo, ale współpracuje również, między innymi z Ter (Mirt+Ter) i współtworzy Brasil and the Gallowbrothers Band. Poza licznymi albumami, komponował muzykę do filmów i instalacji. Nagrania publikował nakładem licznych wytwórni w Polsce i za granicą, choc zwykle preferuje własne wydawnictwa: cat|sun, Saamleng i obecnie Oddieties of Nature. Koncertował w Polsce i za granicą, między innymi na festiwalach Unsound, OFF, Flussi, Donau, WIF, Sacrum Profanum. Jest współzałożycielem Xaoc Devices.
https://www.facebook.com/mirtusernameisntavailable
https://mirt.bandcamp.com
Grave of Love
Grave of Love – neofolkowy projekt Michała Kiełbasy (Whalesong) powstały w 2017 roku. W tym samym roku nakładem Rage in Eden Records ukazała się debiutancka EP ‚Decay’. Grupa od samego początku czerpała mocno z takich gatunków jak neofolk, martial industrial, dark ambient czy noise. Najczęściej są porównywani do takich kultowych grup jak Death in June, :Of the Wand and the Moon:, NON czy ROME. Tych ostatnich z resztą supportowali na 3 koncertach w Polsce w 2019. Obecnie grupa promuje wydaną w 2019 EP ‚Rites of Change’ i kończy prace nad swoim pierwszym pełnym albumem.
Dotychczasowa dyskografia:
Decay EP (2017)
Confession Single (2018)
Rites of Change EP (2019)
http://graveoflove.bandcamp.com
http://facebook.com/graveoflove
Krew Z Kontaktu
Duet improwizujący między ciszą a hałasem, niekiedy dodający elementy performance. Wcześniej wraz z Waldemarem Payda współtworzyliprojekt HUSH (obecnie zawieszony),gdzie improwizacja na wiele źródeł dźwięku od początku do końca opatrzona była błędem i nigdy nie było wiadomo, co może się zdarzyć. W duecie kontynuowana jest bardziej ekstremalna i przewrotna forma eksperymentu rozpoczętego w HUSH. Podstawowe instrumentarium to generator częstotliwości, radioodbiorniki, elementy perkusyjne: blachy, rury, a także gitary i inne efekty, które są w zależności od potrzeb modyfikowane. nacisk jest jednak położony na elektronikę analogową, a preferowane jak najprostsze rozwiązania. Celem jest wyzwolenie energii poprzez dźwięk i inne elementy występu i skupienie jej na odbiorcach, a jeśli się uda – wciągnięcie ich w interakcję. Reset! poprzez cisze i hałaśliwą ekstazę, ale trzeba pamiętać,
że nigdy nie wiadomo, co się może zdarzyć.
https://www.facebook.com/krewzkontaktu
https://k-z-k.bandcamp.com
https://soundcloud.com/krewzkontaktu
Larmo
Hałas. Awantura. Alarm.
Mirosław Matyasik (C.H.DISTRICT, GODZILLA) od przeszło 20 lat czynnie działający na polskiej scenie niezależnej w swojej nowej odsłonie. Czerpiąc garściami z klasyki muzyki industrialnej oraz penetrując współczesne brzmienia elektroniczne jako LARMO zaprasza do ekstremalnej wyprawy przemysłowymi szlakami Górnego Śląska gdzie żyje i tworzy. Aktywny koncertowo pracuje nad materiałem studyjnym. Dla fanów ANT-ZEN, HANDS, INSTRUMENTS OF DISCIPLINE czy OHM RESISTANCE.
LARMO / rhythms and noises from upper silesia
www.larmonoise.bandcamp.com
https://www.facebook.com/larmonoise
Lakes On Fire
Lakes On Fire to eksperymentalny solowy projekt duńskiego gitarzysty Clausa Eslinga Jensena.
Claus pochodzi z Odense w Danii, ale od 2001 roku mieszka w Irlandii. Przez lata związany był z wieloma zespołami, a obecnie udziela się w Electronic/Spoken Word act 7 Daughters.
Zainspirowany światowymi wydarzeniami ekologicznymi, w swoim solowym projekcie znalazł ujście dla gatunków muzycznych którymi się interesuje: awangardą, metalem, noisem, ambientem czy free jazzem. Czerpiąc inspirację z wykonawców takich jak My Bloody Valentine, Boris, Laurie Anderson, Nels Cline oraz kompozytorów klasycznych, takich jak Glass, Reich i Cage, Claus wykracza poza gatunki muzyczne a skupia się na jakości narracji w muzyce. Muzyk Występował głównie z gitara elektryczną, ale używał także syntezatorów, wyginanych przedmiotów; wykorzystywał różne sample, pętle i rozmaite dźwięki na legendarnych koncertach serii Resonances z Grotto Promotions w Fermanagh, Dublinie i innych miejscach w Irlandii.
Lakes On Fire – Borders On Fire to bezpośrednia reakcja na obecne konflikty w Europie. Claus zaczerpnął inspirację z życia w skonfliktowanych regionach przygranicznych i ich wpływu na nasza psychikę. Przedstawiony w 3 częściach, z których każda wyraźnie nawiązuje do miejsc w Europie, utwór składa się z nagrań terenowych, słowa mówionego oraz improwizacji.
https://www.facebook.com/LOFcurrent
https://soundcloud.com/user-526829388
Brasil & the Gallowbrothers Band
Brasil powstał w 2001 roku założony przez Rafała Michałowskiego i Tomka Mirta, jako side-project rozrastającego się w tym czasie do czteroosobowego składu One Inch of Shadow. Po kolejnych roszadach personalnych do Brasil dołącza Magdą Ter, a zespół jako Brasil & the Gallowbrothers Band debiutuje albumem „The Band Plays On, The Dunes Move On (Caught Me With My Eyes Closed)” wydanym w USA przez Last Visible Dog. Skład zespołu zmieniał się na kolejnych studyjnych albumach, ale wspomniana trójka pozostaje
jego trzonem do 2010 roku. W tym czasie poza debiutem powstają jeszcze dwie płyty nagrane dla MonotypeRec. „Legionowo” i „Hi Brasil Is Where We Are”. Muzyka projektu swobodnie dryfuje pomiędzy psychodelią, a postrockiem ale zdarza jej się skręcać w kierunku avangardowej elektroniki, doom jazzu czy ambientu. Zespół w tym czasie umieścił kilka utworów na kompilacjach i zagrał wiele koncertów, które zaowocowały koncertowym albumem „In The Rain, In The Noise”.Płyta zamyka pierwszy okres działalności grupy. Zespół powraca jako pierwotny duet wydanym przez Kosmodrone w 2020 roku concept albumem „Nasielsk Incident”. W odświeżonej formie dryfuje w kierunku dronowej elektroniki, jednocześnie dalej reinterpretując psychodeliczne i krautrockowe wątki. Na wrzesień planowana jest premiera kolejnego albumu pod tytułem „[security]”. Zawarta na płycie muzyka swobodnie miesza drone, outsiders music i ASMR.
https://brasilandthegallowbrothersband.bandcamp.com/
spopielony
spopielony to muzyczny projekt Cezarego Zielińskiego, który został powołany do życia wskutek jego fascynacji estetyką lo-fi oraz szeroko rozumianą hauntologią. Podstawę jego muzyki stanowi dungeon synth – elektroniczny mikrogatunek wydestylowany z black metalu w pierwszej połowie lat 90, który łączy w sobie piwniczny chłód, dziwaczną nostalgie i patetyczne, podniosłe dźwięki.
Na swoim koncie posiada album „legendy” z 2019 roku będący fuzją ambientu z hipnagogicznym dungeon synthem o onirycznej atmosferze inspirowanej zakurzonymi przebłyskami dziecięcej świadomości, zdartymi VHS-ami, czy zapomnianymi fantastycznymi światami, a także EPkę „occultt” z 2020 roku będącą piekielnym spacerem, gdzie dungeon synth rozszerzany jest o wpływy elektronicznej muzyki tanecznej.
https://spopielony.bandcamp.com/
https://www.facebook.com/spopielony